ΕλΣυν/Τμ.1/51/2015
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Παραγραφή. Οι οιασδήποτε φύσεως μισθολογικές αξιώσεις των με οποιαδήποτε έννομη σχέση υπαλλήλων του Δημοσίου, των Ο.Τ.Α. και των δημοτικών νομικών προσώπων, έστω και αν αυτές βασίζονται σε παρανομία των οργάνων αυτών ή στις διατάξεις από αδικαιολόγητο πλουτισμό, δηλαδή είτε πρόκειται για ευθεία αγωγή κατά του Δημοσίου/Ο.Τ.Α. ή δημοτικού νομικού προσώπου του λόγω αρνήσεως ή καθυστερήσεως καταβολής των αποδοχών ή αποζημιώσεων για οποιοδήποτε λόγο κατά την έννοια που προσδίδουν τα όργανα αυτών στο νόμο, είτε πρόκειται για αγωγή αποζημιώσεως κατά το άρθρο 105 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα, εξ αιτίας παραλείψεως οφειλομένης νόμιμης ενέργειας των οργάνων του Δημοσίου ή των Ο.Τ.Α. ή των δημοτικών νομικών προσώπων, ως προϋποθέσεως για την θεμελίωση των σχετικών αξιώσεων, υπόκεινται σε διετή παραγραφή.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/116/2014
Κωλύματα και ασυμβίβαστα αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. – Υπάλληλοι δημοτικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου. Τα προβλεπόμενα στην παρ.1 περ.γ’ του άρθρου 14 του ν. 3852/2010 κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα θέσεως αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, καταλαμβάνουν τους υπαλλήλους των δημοτικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου (πάσης φύσεως δημοτικών επιχειρήσεων), με τα οποία αυτοί συνδέονται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. (ομοφ.)
ΚΥΑ 40700/2006
Αποφαινόμενα και γνωμοδοτούντα όργανα των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού, Δημοτικών και Κοινοτικών Ιδρυμάτων, λοιπών Δημοτικών και Κοινοτικών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, Δημοτικών και Κοινοτικών Επιχειρήσεων των νόμων 1069/1980 και 890/1979 και Επιχειρήσεων και λοιπών Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού του π.δ/τος 410/1995 σε εφαρμογή του ν. 3316/2005 (ΦΕΚ 42 Α΄).
ΚΥΑ 40700/2006
Αποφαινόμενα και γνωμοδοτούντα όργανα των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού, Δημοτικών και Κοινοτικών Ιδρυμάτων, λοιπών Δημοτικών και Κοινοτικών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, Δημοτικών και Κοινοτικών Επιχειρήσεων των νόμων 1069/1980 και 890/1979 και Επιχειρήσεων και λοιπών Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού του π.δ/τος 410/1995 σε εφαρμογή του ν. 3316/2005 (ΦΕΚ 42 Α΄).
ΥΠΕΣ/5021/2007
Ανάδειξη προμηθευτών - χορηγητών προμηθειών των Ο.Τ.Α. Α' βαθμού των συνδέσμων τους, των δημοτικών και κοινοτικών ιδρυμάτων και των νομικών τους προσώπων δημοσίου δικαίου.ΕΓΚ.6/2007
ΝΣΚ/313/2007
Παραγραφή αξιώσεων πυροσβεστικού υπαλλήλου κατά του Δημοσίου, προερχόμενες από επίδομα εξομάλυνσης για γέννηση τέκνου, στην περίπτωση που η μη καταβολή οφείλεται σε υπαιτιότητα υπαλλήλων του Π.Σ. Τυχόν διαδικασία καταβολής παραγεγραμμένης απαίτησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Με δεδομένο, ότι η διετής παραγραφή αξιώσεων κατά του Δημοσίου ισχύει στην περίπτωση των αποδοχών, απολαβών ή εν γένει αποζημιώσεων των υπαλλήλων του Δημοσίου ακόμη και στην περίπτωση, που συντρέχει παράνομη συμπεριφορά των οργάνων αυτού και επί πλέον ότι το Δημόσιο δεν δύναται να παραιτηθεί νομίμως από συμπληρωθείσα υπέρ αυτού παραγραφή, και τυχόν παραίτηση είναι άκυρη δεν δύναται νομίμως τούτο να καταβάλει τις παραγραφείσες σύμφωνα με τα παραπάνω αξιώσεις πυροσβεστικού υπαλλήλου. β) Εξ αιτίας των παραπάνω παραδοχών δεν είναι δυνατόν να εξευρεθεί οποιαδήποτε κατά νόμο διοικητική διαδικασία πληρωμής αυτού, παρά μόνο κατόπιν εκδόσεως δικαστικής αποφάσεως, που ενδεχομένως θα έκανε δεκτή σχετική αγωγή αυτού.
ΝΣΚ/63/2007
Ο.Τ.Α. Πειθαρχικά αδικήματα αιρετών οργάνων. Τριετής παραγραφή. Μεταβατική ισχύς τριετούς παραγραφής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η τριετής παραγραφή των πειθαρχικών αδικημάτων των αιρετών οργάνων Δήμων και Κοινοτήτων, που καθιερούται με το άρθρο 142 παρ.4 του Ν 3463/2006 (Δ.Κ.Κ.) καταλαμβάνει και εκείνα, που διεπράχθησαν πριν από την έναρξη ισχύος του.
ΝΣΚ/240/2016
Επιστροφή δικαστικού ενσήμου που καταβλήθηκε αχρεωστήτως. Παραγραφή.(..)Η αξίωση εναγόντων σε αναγνωριστική αγωγή κατά του Δημοσίου, για την επιστροφή δικαστικού ενσήμου, που καταβλήθηκε αχρεωστήτως, εν όψει ασκήσεως και συζητήσεως της αγωγής των, έχει υποκύψει σε παραγραφή, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 2 α΄ και 6 του άρθρου 90 του ν.2362/1995 και επομένως, η αρμόδια Υπηρεσία του Ελληνικού Δημοσίου νομίμως αρνείται την ικανοποίησή της (ομοφ.).
ΝΣΚ/277/2012
Διασφαλιστικά μέτρα άρθρου 14 Ν. 2523/1997 – Δυνατότητα λήψεως ή μη σε βάρος Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) και Δημοτικών Παιδικών Σταθμών, καθώς και των εκπροσώπων και διοικητών τους ή των σχετιζομένων εν γένει με τη διοίκησή τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τα διασφαλιστικά μέτρα του άρθρου 14 του Ν. 2523/1997 λαμβάνονται νόμιμα και κατά των Ο.Τ.Α. και των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών, που έχουν συσταθεί ως ν.π.δ.δ., εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που τάσσονται στο ίδιο άρθρο. Τα εν λόγω διασφαλιστικά μέτρα δεν μπορούν να ληφθούν νόμιμα και κατά των εκπροσώπων και διοικητών των ανωτέρω νομικών προσώπων ή των σχετιζομένων εν γένει με τη διοίκησή τους. (ομοφ.)
ΕλΣυν/Τμ.4/2384/2007
Από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 7, 9 παρ. 1 και 2 και 11 του ν.δ/τος 496/1974 «Περί Λογιστικού των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου» συνάγεται, πλην άλλων, ότι για τη νόμιμη διενέργεια δαπανών σε βάρος του προϋπολογισμού νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου απαιτείται να έχει προβλεφθεί η δαπάνη και να υφίσταται σχετική πίστωση στο νομίμως εγκεκριμένο προϋπολογισμό. Σε περίπτωση που τέτοια πίστωση δεν υπάρχει ή έχει εξαντληθεί, οι δαπάνες μπορούν να καλυφθούν είτε μετά από αναμόρφωση του προϋπολογισμού είτε με χρήση των πιστώσεων του τακτικού ή έκτακτου αποθεματικού αυτού. ΄Αλλως, αν δηλαδή διενεργηθούν δαπάνες χωρίς την ύπαρξη πιστώσεως, δημιουργείται ισόποσο έλλειμμα στη διαχείριση του νομικού προσώπου (πρβλ. αποφ. ΙV Τμ ΕΣ 1517, 1519/2000), το οποίο καταλογίζεται σε βάρος των υπολόγων οργάνων της οικείας διαχείρισης, που με υπαίτιες ενέργειές τους προκάλεσαν το σχετικό έλλειμμα.
5840/2005
Καθορισμός Εξόδων Παράστασης των Προέδρων και Αντιπροέδρων Διοικητικών Συμβουλίων Δημοτικών και Κοινοτικών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου.