ΕλΣυν/Κλ1/1/2015
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν στην προεκτεθείσα νομική σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως εκκαθαρίστηκε η ανωτέρω δαπάνη, δεδομένου ότι στην εφαρμοστέα εν προκειμένω διάταξη του άρθρου 27 του ν. 4009/2011 δεν προβλέπεται η κάλυψη δαπανών μετακίνησης για τους αδειούχους καθηγητές, ενώ, περαιτέρω, δεν μπορεί να τύχει αναλογικής εφαρμογής η διάταξη του άρθρου 58 παρ. 5 του Υπαλληλικού Κώδικα περί αναγνώρισης αντίστοιχων δαπανών στους υπαλλήλους που λαμβάνουν εκπαιδευτική άδεια, καθόσον οι επιστημονικές άδειες των καθηγητών Α.Ε.Ι. δεν εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο της διάταξης αυτής. Συγκεκριμένα, εφ’ όσον η διάταξη του άρθρου 27 του ν. 4009/2011 ρυθμίζει τα σχετικά ζητήματα ειδικώς για τους καθηγητές Α.Ε.Ι. τυγχάνει αυτή εφαρμοστέα κατ’ αποκλεισμό των συναφών διατάξεων του ν. 3528/2007, δυνάμει του άρθρου 2 παρ. 2 αυτού, ενώ, περαιτέρω, σε κάθε περίπτωση η εν λόγω επιστημονική άδεια αποσκοπεί στην προσφορά επιστημονικού έργου από τον ως άνω φερόμενο ως δικαιούχο στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου και όχι στην εκπαίδευση και τον προσωπικό εμπλουτισμό των γνώσεων του προκειμένου οι γνώσεις αυτές να χρησιμοποιηθούν προς όφελος του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Κατά συνέπεια, ο σχετικός λόγος διαφωνίας της Αναπληρώτριας Επιτρόπου κρίνεται βάσιμος, απορριπτομένων των περί του αντιθέτου προβαλλομένων με το 10643/18.11.2014 έγγραφο του Πρυτάνεως του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, καθώς και των περαιτέρω προβαλλομένων με το έγγραφο αυτό περί εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 17 παρ. 1, 3 και 5 του ν. 2685/1999 (για την «κάλυψη δαπανών μετακινουμένων υπαλλήλων εντός και εκτός Επικράτειας»), δεδομένου ότι η μεν παρ. 1 αφορά σε μετακίνηση εκπαιδευομένου στο εξωτερικό για χρονικό διάστημα μέχρι τριάντα (30) ημερών, η δε παρ. 3 αφορά σε μετακίνηση εκπαιδευομένου που ήδη βρίσκεται στο εξωτερικό (και μάλιστα για χρονικό διάστημα άνω του έτους και όχι για μικρότερο, όπως εν προκειμένω) και μετακινείται στην ίδια ή άλλη χώρα του εξωτερικού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/35/2012
Α.Ε.Ι. – Μέλη Δ.Ε.Π. – Εκπαιδευτική άδεια.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με το άρθρο 27 του Ν.4009/2011 τροποποιήθηκε συνολικά το καθεστώς χορήγησης εκπαιδευτικών αδειών στους Καθηγητές των Α.Ε.Ι., ως προς τις προϋποθέσεις χορήγησης, τις υποχρεώσεις που απορρέουν για τους Καθηγητές και ως προς τα αρμόδια όργανα για τη χορήγηση. Η άδεια δίδεται στον αιτούντα μόνο εφόσον υπάρχει απόφαση της κοσμητείας στην οποία θα αναφέρεται ο τρόπος κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών του Ιδρύματος που θα δημιουργηθούν από την απουσία του αιτούντος. Στην περίπτωση χορηγήσεως εκπαιδευτικών και λοιπών αδειών στους Καθηγητές των Α.Ε.Ι. δεν τυγχάνει εφαρμογής η διάταξη της παρ.22α του άρθρου 80 του Ν.4009/2011. Η νομιμότητα χορήγησης εκπαιδευτικής άδειας, όταν ο νόμος δεν ορίζει διαφορετικά, κρίνεται βάσει του νομοθετικού καθεστώτος που ισχύει κατά το χρόνο της χορήγησής της. Με δεδομένο ότι η έγκριση χορήγησης της εκπαιδευτικής άδειας στον αιτούντα Καθηγητή κ.Ι.Δ. έγινε από τη Γ.Σ. της Σχολής Ε.Μ.Φ.Ε. μετά την έναρξη ισχύος του Ν.4009/2011, δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση του ερωτήματος το προγενέστερο νομοθετικό καθεστώς του άρθρου 17 παρ.3 του Ν.1268/1982, αλλά οι διατάξεις του άρθρου 27 του Ν.4009/2011.
ΝΣΚ/50/2016
Εάν είναι ή όχι δυνατή α) η εξέλιξη Καθηγητών Εφαρμογών προσωποπαγούς θέσης των πρώην Κέντρων Ξένων Γλωσσών και Φυσικής Αγωγής, σε θέση επίκουρου καθηγητή και β) η μετατροπή της προσωποπαγούς θέσης τους σε τακτική θέση ανώτερης βαθμίδας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι Καθηγητές Εφαρμογών προσωποπαγούς θέσης των πρώην Κέντρων Ξένων Γλωσσών και Φυσικής Αγωγής (εις το εξής ΚΞΓΦΑ), οι οποίοι έχουν ενταχθεί σε επιμέρους Τμήματα ΤΕΙ, δεν δύνανται να υπαχθούν στη διάταξη του άρθρου 78 παρ. 6 περ. ε) εδάφιο δεύτερο του ν. 4009/2011 (όπως αυτή προστέθηκε με την παράγραφο 3 του άρθρου 39 του ν. 4186/2013), η οποία αφορά σε δυνατότητα των Καθηγητών Εφαρμογών οι οποίοι κατείχαν προσωποπαγή θέση κατά τη δημοσίευση του ν. 4009/2011, για εξέλιξη σε θέση Επίκουρου Καθηγητή, με προκήρυξη της θέσης, λόγω αφενός του διαφορετικού καθεστώτος υπό το οποίο τελούσαν και τελούν οι Καθηγητές προσωποπαγούς θέσης των πρώην ΚΞΓΦΑ, σε σχέση με τα μέλη ΕΠ, τα οποία απολαμβάνουν της προστασίας του άρθρου 16 παρ. 6 του Συντάγματος, και, αφετέρου, της εξάντλησης των δυνατοτήτων τις οποίες κατά καιρούς παρείχε στους πρώτους η σχετική νομοθεσία για δυνατότητα εξέλιξης (ομόφωνα). β) Η παραπομπή της παραγράφου 7 του άρθρου 78 του ν. 4009/2011 στη ρύθμιση του άρθρου 78 παρ. 5 στοιχείο β) του ιδίου νόμου περί παροχής δυνατότητας σε Επίκουρους Καθηγητές ΤΕΙ, οι οποίοι κατείχαν προσωποπαγή θέση κατά τη δημοσίευση του ιδίου νόμου, υπό τις οριζόμενες στην ίδια διάταξη προϋποθέσεις και κατ’ εφαρμογήν των ισχυουσών κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού διατάξεων, να ζητήσουν έως τις 31-08-2014 σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ. 1 του ν. 3404/2005, μετατροπή της θέσης τους σε τακτική θέση ανώτερης βαθμίδας, δεν συνεπάγεται παροχή τέτοιας δυνατότητας σε Καθηγητές Εφαρμογών προσωποπαγούς θέσης των πρώην ΚΞΓΦΑ, ομοίως λόγω του προαναφερομένου διαφορετικού καθεστώτος αυτών και λόγω της κατάργησης με το άρθρο 87 παρ. 4, 20 και 27 του ν. 4009/2011 οποιοσδήποτε δυνατότητας ένταξης Καθηγητών Εφαρμογών των πρώην ΚΞΓΦΑ, σε τακτικές θέσεις ΕΠ (ομόφωνα). ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/247/2011
Πολυθεσία – Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ16 Μουσικών κατέχουσα δύο θέσεις σε φορείς του Δημοσίου – Ακολουθητέα διαδικασία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Καθηγητές Μουσικής Δ/θμιας Εκπαίδευσης που κατέχουν και δεύτερη θέση στο δημόσιο τομέα καταλαμβάνονται από τις απαγορευτικές διατάξεις της διπλοθεσίας στο δημόσιο τομέα και εφαρμοστέα τυγχάνει στην περίπτωση αυτή η διάταξη της παρ.3 του άρθρου 35 του Ν 3528/2007. (ομοφ.)
ΕΣ/Τ1/215/2009
Για τη μετακίνηση των μελών του δημοτικού συμβουλίου στο εξωτερικό για εκτέλεση υπηρεσίας, καθώς και την καταβολή σ’ αυτούς των εξόδων μετακίνησης, απαιτείται η προηγούμενη έκδοση σχετικής εγκριτικής απόφασης του αρμόδιου Υπουργού ή άλλου εξουσιοδοτημένου προς τούτο οργάνου. Η παροχή της εν λόγω έγκρισης δεν υποκαθίσταται από την προβλεπόμενη στην προεκτιθέμενη διάταξη του άρθρου 3 του ν. 2685/1999 εντολή ή απόφαση μετακίνησης, η οποία εκδίδεται υποχρεωτικά πριν από κάθε μετακίνηση που λαμβάνει χώρα στο εσωτερικό ή εξωτερικό με εντολή Δημοσίου, Ο.Τ.Α. ή άλλων Ν.Π.Δ.Δ.
ΝΣΚ/365/2002
Δημόσια έργα. Μητρώο μελετητών. Εγγραφή μέλους του Εκπαιδευτικού Προσωπικού των ΤΕΙ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τα μέλη του Εκπαιδευτικού Προσωπικού των ΤΕΙ, δηλαδή οι Καθηγητές, Αναπληρωτές Καθηγητές, Επίκουροι Καθηγητές και Καθηγητές Εφαρμογών, μπορούν να αποκτήσουν ή να διατηρήσουν πτυχίο μελετητή, παρότι τελούν υπό υπαλληλική σχέση, διότι, μετά τη θέση σε ισχύ του Ν 2530/1997, που κατάργησε κάθε άλλη διάταξη, γενική ή ειδική, που αντίκειται στις διατάξεις του, δεν ισχύει γι αυτούς η σχετική απαγορευτική διάταξη του άρθρου 3 παρ.2β του Ν 716/77.
ΝΣΚ/95/2013
Α.Ε.Ι. – Εκλογή Κοσμήτορα – Επιτρεπτό υποψηφιότητας – Διάρκεια θητείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επιτρέπεται να είναι υποψήφιοι για τη θέση του Κοσμήτορα καθηγητές, οι οποίοι αποχωρούν από την υπηρεσία και πριν τη λήξη της τετραετούς θητείας. Η ερμηνευτική αυτή θέση στηρίζεται στο γράμμα της περίπτωσης α’ της παρ.2 του άρθρου 9 του ν. 4009/2011, όπως τροποποιήθηκε με την παρ.1 του άρθρου 3 του ν. 4076/2012 και συμπληρώθηκε με την παρ.10 του άρθρου 42 του ν. 4115/2013, στην οποία ο νομοθέτης ηθελημένα δεν θέσπισε και για τους κοσμήτορες αντίστοιχη απόλυτη απαγόρευση, όπως έπραξε για τα υποψήφια εσωτερικά μέλη του Συμβουλίου, με τη διάταξη του τελευταίου εδαφίου της περίπτωσης α’ της παρ.4 του άρθρου 8 του ίδιου αυτού νόμου, ούτε και επανέλαβε, στη νέα του ρύθμιση, την ομοίως απόλυτη απαγορευτική διάταξη του δευτέρου εδαφίου της παρ.1 του άρθρου 12 του προϊσχύσαντος νόμου 1268/1982, γεγονός που επιβεβαιώνει την επιδίωξή του για οριστική κατάργηση της προγενέστερης απαγορευτικής αυτής ρύθμισης. Η θητεία των υποψηφίων του ερωτήματος, εφόσον εκλεγούν, ταυτίζεται με τη θητεία τους, ως καθηγητών πρώτης βαθμίδας.
ΝΣΚ/160/2014
Δυνατότητα αναλογικής εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 18 του Ν. 4009/2011, για τους επίκουρους καθηγητές Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Τ.Ε.Ι.), προσωποπαγούς θέσης, οι οποίοι δεν έχουν γνωστικό αντικείμενο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υπό το κράτος ισχύος του Ν. 4009/2011 δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις της υποπερίπτωσης ββ’ της περίπτωσης β’ της παρ.1 του άρθρου 6 του Ν. 2916/2001, επί αιτήσεων επίκουρων καθηγητών Τ.Ε.Ι., που κατέχουν προσωποπαγή θέση, για την εξέλιξή τους στην βαθμίδα του αναπληρωτή καθηγητή, όταν οι αιτήσεις αυτές υποβάλλονται μετά την 1η Ιουλίου 2011 και, εκ του λόγου τούτου, δεν ανακύπτει ζήτημα αναλογικής εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 18 του Ν. 4009/2011. (ομοφ.)
ΝΣΚ/351/2005
Ανθυπασπιστές – Αρχικελευστές Λ.Σ. Μισθολογική προαγωγή. Εφαρμογή των διατάξεων του Ν 3016/2002.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Για τη μισθολογική προαγωγή των προερχομένων από την παραγωγική Σχολή Λ/Φ Ανθ/στών Λ.Σ. εφαρμοστέα τυγχάνει η διάταξη του άρθρου 37 παρ.4 Ν 3016/2002 και όχι εκείνη του άρθρου 37 παρ.1α του ίδιου νόμου, που αφορά τους προερχόμενους από μη παραγωγικές Σχολές Ανθ/στές των Ενόπλων Δυνάμεων. 2) Για τη μισθολογική προαγωγή των Αρχικελευστών Λ.Σ., που προέρχονται από την παραγωγική Σχολή Λ/Φ, εφαρμοστέα τυγχάνει η διάταξη του άρθρου 37 παρ.1β του Ν 3016/2002 και όχι αυτή της παρ.1α του ίδιου άρθρου.
ΝΣΚ/105/2013
Ανάλογη ή μη εφαρμογή του άρθρου 103 παρ.1 περ.ε’ του Υ.Κ. και επί των καθηγητών των Α.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διάταξη του άρθρου 103 παρ.1 περ.ε’ του ν. 3528/2007, δεν μπορεί να εφαρμοσθεί για τους καθηγητές των Α.Ε.Ι. (μέλη ΔΕΠ Πανεπιστημίων και Ε.Π. των Τ.Ε.Ι.).
ΝΣΚ/90/2021
Υπαγωγή ή μη στο όριο των αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου της χορηγούμενης στους Καθηγητές των ΑΕΙ προσαύξησης κατά 80% επί του βασικού τους μισθού, κατά τη διάρκεια της επιστημονικής τους άδειας στην αλλοδαπή.(...)Η χορηγούμενη, κατ’ άρθρο 27 παρ. 3 του ν. 4009/2011 σε συνδυασμό με το άρθρο 158 του ν. 4472/2017, στα μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ προσαύξηση κατά 80% επί του βασικού τους μισθού, κατά τη διάρκεια της επιστημονικής τους άδειας στην αλλοδαπή, δεν υπόκειται στο όριο των αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, που θεσπίσθηκε αρχικώς με το άρθρο 2 παρ. 1 του ν. 3833/2010 και μεταγενεστέρως με το άρθρο 28 του ν. 4354/2015 σε συνδυασμό με το άρθρο 156 του ν. 4472/2017, ενόψει: α) του πράγματι αποζημιωτικού χαρακτήρα αυτής, β) της ειδικότερης διάταξης του άρθρου 49 παρ. 2 του ν. 1404/1983, με την οποία εξαιρούνται του εκάστοτε τιθέμενου ανώτατου ορίου αποδοχών οι πρόσθετες αποδοχές εκπαιδευτικής άδειας στην αλλοδαπή των μελών ΔΕΠ των ΑΕΙ, λόγω του αποζημιωτικού τους χαρακτήρα και γ) της χορήγησής της χωρίς καμία διάκριση και περιορισμούς με τη νεώτερη, της διάταξης του άρθρου 2 παρ. 1 του ν. 3833/2010, και ειδικότερη διάταξη του άρθρου 27 παρ. 3 του ν. 4009/2011, όπως ισχύει μετά τη διάταξη του άρθρου 158 του ν. 4472/2017, η οποία εξοβελίζει την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 28 του ν. 4354/2015, που αποτελεί επανάληψη του άρθρου 2 παρ. 1 του ν. 3833/2010 (ομόφωνα). Αποδεκτή από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Εκκρεμεί η αποδοχή της Γνωμοδότησης από τον Υπουργό Οικονομικών.