ΕΔ/ΚΛ ΣΤ/113/2025
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Η Πράξη 113/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο της ανάθεσης του Τμήματος Β' (προμήθεια 108 περιπολικών οχημάτων τύπου SUV) της ευρύτερης προμήθειας «Προμήθεια Χερσαίων Μέσων» για τις ανάγκες του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ., συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 3.629.032,26 ευρώ πλέον Φ.Π.Α.. Η διαδικασία αναδείχθηκε σε οριστική κατακύρωση κατόπιν δικαστικών αποφάσεων, οι οποίες ακύρωσαν την αρχική ανάδειξη. Ο διαγωνισμός κατακυρώθηκε τελικά στον οικονομικό φορέα «.. Α.Ε.Β.Ε.», με συνολικό τίμημα 4.206.319,20 ευρώ. Το Κλιμάκιο αποφασίζει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, υπό τον όρο να εξειδικευθεί η προβλεπόμενη ρήτρα αναπροσαρμογής του άρθρου 9 με την προσθήκη του συγκεκριμένου κωδικού COICOP5.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/74/2025
Η Πράξη 74/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο της νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια «δορυφορικού εξοπλισμού επικοινωνιών» από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Η προμήθεια, γνωστή ως Τμήμα 4 της ευρύτερης διαγωνιστικής διαδικασίας, είχε προϋπολογιζόμενη δαπάνη 40.000,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. και αφορούσε τέσσερα συστήματα δορυφορικής επικοινωνίας για τα Κινητά Κέντρα Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος. Μετά την υποβολή μίας μόνο προσφοράς, η οποία κρίθηκε αποδεκτή, το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, υπό τον όρο να εξειδικευθεί η ρήτρα αναπροσαρμογής του άρθρου 6, με την προσθήκη της συγκεκριμένης κατηγορίας (κωδικός COICOP5) και με την επισήμανση να συμπληρωθεί το ποσό της εγγυητικής επιστολής (4% της δαπάνης) στο προοίμιο.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/168/2025
Η Πράξη 168/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των τεσσάρων (4) σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια «Αντιδραστηρίων ανοσολογικών βιοχημικών εξετάσεων» του Γενικού Νοσοκομείου Λαμίας. Η προμήθεια, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 2.213.051,79 ευρώ πλέον ΦΠΑ, αφορά μονοετή σύμβαση με δικαίωμα προαίρεσης για δύο επιπλέον έτη, κατανεμημένη σε τέσσερα τμήματα. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν υφίστανται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαγωνιστική διαδικασία, παρά την απόρριψη προδικαστικής προσφυγής. Ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή των συμβάσεων, υπό τον όρο να συμπεριληφθεί και να εξειδικευθεί η ρήτρα αναπροσαρμογής τιμής, προσθέτοντας τη συγκεκριμένη κατηγορία του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (COICOP5) για την εφαρμογή του.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/179/2025
Η Πράξη 179/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια ασκών συλλογής αίματος με συνοδό εξοπλισμό επεξεργασίας από το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (Ε.ΚΕ.Α.). Η προμήθεια, διάρκειας τεσσάρων (4) ετών, προϋπολογιζόμενης και συμβατικής δαπάνης 29.600.000,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ, κατακυρώθηκε στον μοναδικό προσφέροντα. Το Κλιμάκιο αποφάνθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, καθώς δεν εντοπίστηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες, υπό τους όρους όμως α) να απαλειφθεί το εδάφιο περί μη αναπροσαρμογής τιμής από το άρθρο 4 και β) να εξειδικευθεί η ρήτρα αναπροσαρμογής με την προσθήκη της συγκεκριμένης κατηγορίας (κωδικοί COICOP5) του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή για την εφαρμογή του.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/197/2025
Η Πράξη 197/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για την τριετή προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών για τον Δήμο Ηλιούπολης, συνολικού προϋπολογισμού 2.893.909,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Ο διαγωνισμός υποδιαιρέθηκε σε ομάδες (Α: Πετρέλαιο, Β: Βενζίνη, Γ: Λιπαντικά), με την Ομάδα Β να ματαιώνεται. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε πλημμέλεια στον όρο τεχνικής ικανότητας, ο οποίος απαιτούσε εμπειρία αποκλειστικά από συμβάσεις με φορείς του Δημοσίου, κρίνοντας ότι εισάγει ανεπίτρεπτη διάκριση. Ωστόσο, η πλημμέλεια αυτή κρίθηκε μη ουσιώδης, καθώς δεν επηρέασε τον ανταγωνισμό. Αποφασίστηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων για τις Ομάδες Α και Γ, υπό τον όρο να εξειδικευθεί η ρήτρα αναπροσαρμογής στο σχέδιο σύμβασης των λιπαντικών (άρθρο 5.Α), με την προσθήκη της συγκεκριμένης κατηγορίας COICOP5.
ΕΔ/ΚΛ ΣΤ/111/2025
Η Πράξη 111/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια τροφίμων του Δήμου Αλεξανδρούπολης, συνολικής συμβατικής αξίας 1.905.348,64 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Η επιτροπή, αφού εξέτασε τα στοιχεία του διαγωνισμού, συμπεριλαμβανομένης της ανάθεσης σε τέσσερις προσωρινούς αναδόχους (για 27 τμήματα) και την απουσία προδικαστικών προσφυγών, έκρινε ότι δεν προκύπτουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαγωνιστική διαδικασία. Ωστόσο, αποφάνθηκε ότι η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων δεν κωλύεται, υπό τον όρο της εξειδίκευσης της ρήτρας αναπροσαρμογής (άρθρο 6), με την προσθήκη του κωδικού COICOP5 για τα είδη που δεν περιλαμβάνονται στο δελτίο πιστοποίησης τιμών της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/171/2025
Η Πράξη 171/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του διαγωνισμού και των σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια ειδών κρεοπωλείου, κατεψυγμένων ψαριών, γαλακτοκομικών, οπωρολαχανικών, άρτου και έτοιμου φαγητού για τις ανάγκες του Δήμου Νεάπολης – Συκεών και της Κ.Ε.Υ.Ν.Σ., συνολικού προϋπολογισμού 3.490.909,07 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Η διαδικασία περιλάμβανε την αποδοχή προσφορών δέκα φορέων, τον αποκλεισμό ορισμένων (για εκπρόθεσμη εγγυητική ή μη αιτιολόγηση ασυνήθιστα χαμηλών τιμών), καθώς και τη ματαίωση της προμήθειας φρέσκου γάλακτος, λόγω αντικατάστασής της με χρηματική καταβολή. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν προκύπτουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύεται η υπογραφή των συμβάσεων, υπό τον όρο της εξειδίκευσης της ρήτρας αναπροσαρμογής για τα είδη εκτός δελτίου πιστοποίησης τιμών, με την προσθήκη του σχετικού κωδικού COICOP5.
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/50/2025
Η Πράξη 50/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας της διαγωνιστικής διαδικασίας και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια 100 φορητών υπολογιστών. Η σύμβαση συνάπτεται μεταξύ του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και της αναδόχου εταιρείας, με τελικό συμβατικό τίμημα 121.170 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), αποτελώντας το τμήμα 6 μιας ευρύτερης διακήρυξης. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν υπήρξε ουσιώδης νομική πλημμέλεια στην διαδικασία. Συνεπώς, δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης, υπό την προϋπόθεση ότι θα γίνουν τέσσερις συγκεκριμένες διορθώσεις στο σχέδιο, όπως η συμπλήρωση του ποσού της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης (6.152 ευρώ), η διόρθωση του αντικειμένου σε προμήθεια 100 φορητών υπολογιστών (αντί εξοπλισμού φωτογραμμετρίας) και η αναγραφή του ορθού κωδικού CPV.
ΝΣΚ/233/2018
Ζητήματα που αφορούν την κατάταξη και προαγωγή Αξιωματικού Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.), ειδικότητας Υγειονομικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σχετικά με την Αξιωματικό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., η οποία κατατάχθηκε απευθείας στο Λιμενικό Σώμα - Ελληνική Ακτοφυλακή ως Ανθυποπλοίαρχος Λ.Σ. ειδικότητας Υγειονομικού, σε συμμόρφωση με ακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιώς, με το σχετικό π.δ/γμα, με το οποίο ορίσθηκε ως ημερομηνία κατάταξής της στο πλαίσιο διοικητικής της αποκατάστασης, η 19-05-2009, θα πρέπει να διενεργηθεί έκτακτη κρίση αυτής για το έτος 2013, από το αρμόδιο Συμβούλιο Κρίσεων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ώστε να υπάρξει πλήρης αποκατάστασή της και, εφόσον κριθεί ως προακτέα στον κατεχόμενο βαθμό, να προαχθεί στον επόμενο βαθμό του Υποπλοιάρχου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υγειονομικού, με την προαγωγή της αυτή λογιζόμενη από την ημερομηνία προαγωγής των τότε Ανθυποπλοιάρχων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και νυν Υποπλοιάρχων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. της αυτής ειδικότητας και τάξεως και να ενταχθεί στην επετηρίδα των Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υγειονομικών, βάσει του τελικού πίνακα βαθμολογίας που συγκέντρωσε η εν λόγω Αξιωματικός Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (ΥΙ) με το πέρας της εκπαίδευσής της. (ομόφ.)
ΝΣΚ/241/2018
Χορήγηση ή μη άδειας ανατροφής τέκνου σε στέλεχος του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., του οποίου η σύζυγος, υπάλληλος του Γενικού Νοσοκομείου Πατρών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, έχει, ήδη, κάνει ολική χρήση των διευκολύνσεων, που δικαιούται η ίδια ως εργαζόμενη μητέρα - Εφαρμοστέες διατάξεις.α) Στην περίπτωση στελέχους του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., συζύγου υπαλλήλου του Γενικού Νοσοκομείου Πατρών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, εφαρμόζονται, ως προς τη χορήγηση σε αυτόν άδειας ανατροφής τέκνου, οι διατάξεις του άρθρου 6 παρ.10 του π.δ. 80/2015 (πλειοψ.). β) Η άδεια ανατροφής τέκνου, που προβλέπεται για τα στελέχη του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., κατ’ άρθρο 6 παρ.3 του ιδίου ως άνω π.δ/τος, είναι όμοια διευκόλυνση με την άδεια φροντίδας τέκνου, που χορηγείται στους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα με τη μορφή μειωμένου ωραρίου (ομόφ.). Στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεν δικαιούται να λάβει άδεια ανατροφής τέκνου, το εν λόγω στέλεχος του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., επειδή η σύζυγός του έχει κάνει ολική χρήση των διευκολύνσεων, που δικαιούται η ίδια, ως εργαζόμενη μητέρα (πλειοψ.).
ΑΕΠΠ/338/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθμό ***** (άρθρο 152 Ν.3463/2006), η οποία αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» στις 31.12.2020 και απέρριψε την προσφυγή του κατά αποφάσεων που ακύρωσαν τη διαδικασία ανάθεσης του έργου «******». Το έργο έχει εκτιμώμενη προϋπολογισμού (χωρίς ΦΠΑ) αξία 1.132.258,06 ευρώ. Η προσφυγή αφορά και άλλες συναφείς πράξεις της διοίκησης, συμπεριλαμβανομένων αποφάσεων που αναρτήθηκαν στις 13.10.2020 και 20.10.2020.