ΔΕΔ/Θεσ/133/2025
Τύπος: Έγγραφα
Η απόφαση 133 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ατομικής επιχείρησης (ψητοπωλείο) κατά πράξης επιβολής προστίμου 852,28€ του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Πολυγύρου για το φορολογικό έτος 2024. Το πρόστιμο επιβλήθηκε βάσει του άρθρου 58 του Ν. 5104/2024, λόγω μη διαβίβασης 509 συνόψεων λιανικής πώλησης, συνολικής καθαρής αξίας 8.371,86€ συν ΦΠΑ, στην ψηφιακή πλατφόρμα «myDATA» μέσω του συστήματος e-send, για το διάστημα Ιουνίου-Ιουλίου 2024. Ο προσφεύγων επικαλέστηκε παραβίαση της αρχής της καλής πίστης και τεχνικές δυσκολίες (αποσυνδέσεις τηλεφωνικής γραμμής). Η Δ.Ε.Δ. έλαβε υπόψη την προσκομισθείσα βεβαίωση, αλλά έκρινε ότι οι αποσυνδέσεις ήταν σποραδικές, απορρίπτοντας τον ισχυρισμό περί αντικειμενικής αδυναμίας συνεχούς διαβίβασης. Συνεπώς, θεώρησε βάσιμες τις διαπιστώσεις του ελέγχου και επικύρωσε το πρόστιμο.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΕΔ/Θεσ/319/2025
Η απόφαση 319 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής της εταιρείας «... Ε.Ε.» κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 99.253,53€. Το πρόστιμο επιβλήθηκε από την Προϊσταμένη της Δ.Ο.Υ. Δ’ Θεσσαλονίκης λόγω μη διαβίβασης 369.093 δεδομένων λιανικών πωλήσεων (Α.Λ.Σ.) από τον Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό (Φ.Η.Μ.) στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-send της Α.Α.Δ.Ε., για το διάστημα από 02/11/2022 έως 26/06/2024. Η εταιρεία επικαλέστηκε τεχνικά σφάλματα, έλλειψη ειδοποίησης από την Α.Α.Δ.Ε. και διαβίβαση των δεδομένων στο myDATA. Η Δ.Ε.Δ. απέρριψε τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι η υποχρέωση διαβίβασης στο e-send είναι διακριτή και δεν τεκμηριώθηκε αντικειμενική αδυναμία διαβίβασης, διατηρώντας το επιβληθέν πρόστιμο στο 50% του ΦΠΑ των μη διαβιβασθέντων στοιχείων.
ΔΕΔ/Αθ/32/2025
Η απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά Πράξης Οριστικού Προσδιορισμού Προστίμου φορολογικού έτους 2024, ύψους 9.703,98 ευρώ, που επιβλήθηκε από την ΔΟΥ Αγρινίου. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω μη διαβίβασης 14.107 φορολογικών στοιχείων εσόδων λιανικής, συνολικής καθαρής αξίας 141.082,48 ευρώ, από τον ΦΗΜ στην ψηφιακή πλατφόρμα mydata μέσω του e-send, κατά την περίοδο από 29-10-2023 έως 14-03-2024. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι η παράβαση οφειλόταν σε τεχνικό πρόβλημα (φθορά καλωδίων λόγω υψηλής θερμοκρασίας) και όχι σε δόλο ή απόκρυψη ύλης. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι το πεντάμηνο χρονικό διάστημα της αδυναμίας δεν συνιστά ανωτέρα βία, απαιτώντας δέουσα επιμέλεια από την επιχείρηση, και επικύρωσε το πρόστιμο.
ΔΕΔ/Θεσ/351/2025
Η απόφαση 351/05.03.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξεων επιβολής προστίμου της Δ.Ο.Υ. Κοζάνης, συνολικού ύψους 1.173,53€ (€673,53 + €500,00). Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν στον προσφεύγοντα, ασκούντα ατομική επιχείρηση λιανικού εμπορίου, λόγω μη διαβίβασης δεδομένων 887 συνόψεων λιανικής πώλησης στη ψηφιακή πλατφόρμα MyData, μέσω του συστήματος e-send, για την περίοδο 11/07/2024 - 01/08/2024. Ο ισχυρισμός του προσφεύγοντος περί φόρτου εργασίας και προγενέστερων τεχνικών προβλημάτων κρίθηκε αβάσιμος, καθώς δεν αποδείχθηκε αντικειμενική αδυναμία διαβίβασης (όπως διακοπή internet ή ρεύματος) και η διαβίβαση επιτεύχθη παρουσία των ελεγκτών.
ΔΕΔ/Αθ/8/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής εταιρείας διπλογραφικών βιβλίων κατά πράξης επιβολής προστίμου της Δ.Ο.Υ. Ρεθύμνου, ύψους 15.869,89 ευρώ. Το πρόστιμο επιβλήθηκε για μη διαβίβαση 39.280 αποδείξεων λιανικών συναλλαγών (καθαρής αξίας 241.521,62 ευρώ) από ΦΗΜ στην πλατφόρμα e-send, κατά την περίοδο 22.01.2024 έως 15.04.2024, λόγω παράβασης του άρθρου 16 του ν. 5104/2024. Η εταιρεία επικαλέστηκε τεχνικό πρόβλημα, ταυτόχρονη διαβίβαση στοιχείων στο mydata και ακυρότητα της πράξης. Η ΔΕΔ απέρριψε όλους τους ισχυρισμούς, υποστηρίζοντας ότι οι φορολογικές κυρώσεις είναι διοικητικό μέτρο εξαναγκασμού και δεν λαμβάνεται υπόψη η υπαιτιότητα του φορολογούμενου.
ΔΕΔ/Αθ/456/2025
Η απόφαση 456/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής ατομικής επιχείρησης κατά πράξης επιβολής προστίμου του άρθρου 58 του Ν. 5104/2024, ύψους 2.975,41 ευρώ, που επέβαλε η Δ.Ο.Υ. ΡΟΔΟΥ. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω μη διαβίβασης 2.054 ΑΛΣ συνολικής αξίας 46.557,80 ευρώ στην ψηφιακή πλατφόρμα Mydata. Η προσφεύγουσα επικαλέστηκε πλάνη περί τα πράγματα σχετικά με τον αριθμό του Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού (ΦΗΜ) και δυσλειτουργία του λογισμικού διαβίβασης. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς, επικυρώνοντας την πράξη επιβολής προστίμου, καθώς διαπιστώθηκε η συντέλεση της παράβασης, και τόνισε ότι για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων αρκεί η διαπίστωση της παράβασης, χωρίς να απαιτείται έλεγχος υποκειμενικής υπαιτιότητας.
Α.1045/2025
Έναρξη εφαρμογής και τρόπος λειτουργίας των οριζόμενων στην παρ. 2 του άρθρου 16 του ν. 5104/2024 (Α’ 58) για την συμπλήρωση και υποβολή της Κατάστασης Οικονομικών Στοιχείων από Επιχειρηματική Δραστηριότητα (Έντυπο Ε3) και τον προσδιορισμό του αποτελέσματος από επιχειρηματική δραστηριότητα, βάσει της διαβίβασης δεδομένων που διενεργούν οι υπόχρεες οντότητες της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 5104/2024 (Α’ 58) στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.
ΔΕΔ/Θεσ/1101/2025
Η απόφαση 1101/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ομόρρυθμης εταιρείας και επικυρώνει την Πράξη Επιβολής Προστίμου ύψους 6.796,99€ για τη διαχειριστική περίοδο 01/01/2022 – 31/12/2023. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω μη διαβίβασης 88.011,66€ καθαρής αξίας παραστατικών πώλησης (πλέον ΦΠΑ 13.593,98€) στο πληροφοριακό σύστημα "e-send" της ΑΑΔΕ. Η προσφεύγουσα επικαλέστηκε τεχνική βλάβη που συνιστά ανωτέρα βία και μη ενημέρωση από την ΑΑΔΕ. Η ΔΕΔ απέρριψε αυτούς τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι η δυσλειτουργία του φορολογικού μηχανισμού για πάνω από δύο μήνες δεν αποτελεί ανωτέρα βία, απαιτώντας τη δέουσα επιμέλεια από την πλευρά της εταιρείας. Η νομική βάση της πράξης τροποποιήθηκε σε Άρθρο 54Η του Ν. 4987/2022.
Α.1123/2024
Καθορισμός του περιεχόμενου και του μορφότυπου των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης, της διαδικασίας, του τρόπου και των καναλιών διαβίβασης αυτών στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), καθώς και κάθε άλλου ειδικότερου θέματος για την εφαρμογή της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών.
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ:
Ε.2030/2025-12.06.2025:Παροχή διευκρινίσεων για την εφαρμογή της υπό στοιχεία Α.1122/2024 κοινής απόφασης του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Διοικητή της ΑΑΔΕ (Β’ 4570), καθώς και της υπό στοιχεία Α.1123/2024 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ για την ψηφιακή έκδοση των παραστατικών διακίνησης αποθεμάτων και τη διαβίβαση των σχετικών δεδομένων στη ψηφιακή πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ (Β’ 4571). ΑΔΑ: ΡΨ6Α46ΜΠ3Ζ-0ΛΠ
ΔΕΔ/Αθ/314/2025
Η Απόφαση 314 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας επιχείρησης που τηρεί απλογραφικά βιβλία. Η προσφυγή στρεφόταν κατά πράξης επιβολής προστίμου 250,00 ευρώ από το ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. Αττικής για το φορολογικό έτος 2023. Το πρόστιμο επιβλήθηκε βάσει του άρθρου 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024 λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης παρακράτησης φόρου εισοδήματος από μισθωτή εργασία (ΦΜΥ) για τον Δεκέμβριο 2023. Η επιχείρηση ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον βεβαιωθέντα φόρο (4,95 ευρώ). Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι οι διαπιστώσεις του ελέγχου ήταν νόμιμες και βάσιμες, απορρίπτοντας τον λόγο της προσφυγής και επικυρώνοντας το πρόστιμο.
ΔΕΔ/Θεσ/977/2025
Η απόφαση 977 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ατομικής επιχείρησης (αναψυκτηρίου) κατά δύο πράξεων επιβολής προστίμων της Δ.Ο.Υ. Πολυγύρου, συνολικού ύψους 10.250,00€ για το φορολογικό έτος 2024. Το πρώτο πρόστιμο των 10.000,00€ επιβλήθηκε για μη διασύνδεση του τερματικού POS με τον Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό (ΦΗΜ) ή τα συστήματα της ΑΑΔΕ, παράβαση του Ν. 5104/2024. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό του προσφεύγοντος περί ανυπαίτιας μη διασύνδεσης λόγω τεχνικών προβλημάτων, κρίνοντας ότι δεν επέδειξε τη δέουσα επιμέλεια για έγκαιρη συμμόρφωση. Το δεύτερο πρόστιμο των 250,00€ αφορούσε τη μη έκδοση πέντε αποδείξεων λιανικής πώλησης. Ο ισχυρισμός ότι η παράλειψη ήταν εκ παραδρομής και άνευ δόλου απορρίφθηκε, καθώς για τις διοικητικές κυρώσεις αρκεί η διαπίστωση της παράβασης.