ΑΕΠΠ/531/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, η αιτούσα εταιρεία ζητά: α) την ακύρωση ή τροποποίηση του πρακτικού αξιολόγησης του Δήμου Ιλίου που οδήγησε στον αποκλεισμό της προσφοράς της, επειδή τα πιστοποιητικά ISO 22000 των προμηθευτών της δεν ήταν επικυρωμένα σύμφωνα με τον ν. 4250/2014, β) την αποδοχή της προσφοράς της και γ) τη λήψη μέτρων για τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια σίτισης για τους μαθητές του Μουσικού Σχολείου Ιλίου για το σχολικό έτος 2018-2019, με προϋπολογισμό 212.486,40 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφυγή θεωρεί ότι ο αποκλεισμός της ήταν άδικος και ότι τα πιστοποιητικά, αν και γνήσια, δεν επηρέαζαν την ικανότητα εκπλήρωσης των υποχρεώσεων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/587/2020
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 163/2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία απορρίπτει την προσφορά της για τη σύμβαση υπηρεσιών «Απολυμάνσεις – μυοκτονίες – απεντομώσεις φρεατίων όμβριων υδάτων, Δημοτικών κτηρίων και ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων». Υποστηρίζει ότι τα δικαιολογητικά κατακύρωσής της (πιστοποιητικά ISO) ήταν νόμιμα επικυρωμένα από δικηγόρο, ενώ οι ελλείψεις στην ευκρίνεια ορισμένων στοιχείων των επικυρώσεων ήταν επουσιώδεις και δεν επηρέαζαν την εγκυρότητα των εγγράφων, καταπιέζοντας τη διαδικασία σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 102 και 103 του Ν.4412/2016.
ΑΕΠΠ/1115/2018
Η προσφεύγουσα εταιρία με την προσφυγή της ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Χίου (αριθ. 743/10.10.2018), η οποία αποδέχτηκε την προσφορά της άλλης εταιρίας και απέρριψε τη δική της στον διαγωνισμό για τη 'Σίτιση μαθητών του Μουσικού Σχολείου Χίου για το σχολικό έτος 2018-2019' (CPV 15894200-3). Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια έτοιμων γευμάτων (catering) για τους μαθητές του Μουσικού Σχολείου Χίου με προϋπολογισμό €75.588,80 (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα θεωρεί ότι απερρίφθη άδικα, καθώς η διατύπωση των όρων της διακήρυξης ήταν ασαφής ως προς την υποχρέωση υποβολής τεχνικής προσφοράς, ενώ διαμαρτυρήθηκε και για τη διαφορετική μεταχείριση μεταξύ των συμμετεχόντων, επειδή η άλλη εταιρία προσέφερε πιστοποιητικά υγείας αντί βιβλιάριων.
ΑΕΠΠ/1034/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση ή ανάκληση της προσβαλλόμενης απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία ενέκρινε την προσφορά της έτερης συμμετέχουσας εταιρείας για τις Ομάδες Γ (Είδη Κατεψυγμένων - προϋπολογισμός 21.083,32€) και Ε (Είδη Παντοπωλείου - προϋπολογισμός 192.982,25€). Ισχυρίζεται ότι η εν λόγω προσφορά δεν πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, καθώς δεν συνοδεύεται από αναλυτικά δικαιολογητικά για τα προσφερόμενα προϊόντα, πιστοποιητικά ποιότητας ISO 22000 (ή ισοδύναμα) για όλα τα είδη και επικυρωμένα από δικηγόρο αντιγράφου (αντί πρωτότυπων), ενώ παραβιάζονται οι όροι της διακήρυξης και η νομοθεσία για δημόσιες συμβάσεις. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια τροφίμων, ειδών παντοπωλείου και γάλακτος για τις υπηρεσίες του Δήμου και νομικών προσώπων του για δύο έτη.
ΕΑΔΗΣΥ/284/2025
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας Αρχής που έγινε δεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας για το Τμήμα 1 του διαγωνισμού, το οποίο έχει αντικείμενο «...» (δεν αναφέρεται συγκεκριμένα το αντικείμενο στον κείμενο) και εκτιμώμενη αξία 493.600€ συν ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα προσβάλλει την απόφαση γιατί θεωρεί ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας έπρεπε να είχε απορριφθεί εξαιτίας ελλειπόντων ή ελλιπών δικαιολογητικών, όπως πιστοποιητικά δικαστικής φερεγγυότητας, πιστοποιητικά ISO και ποινικά μητρώα, τα οποία δεν ήταν νομίμως επικυρωμένα. Επιδιώκει να της ανατεθεί η συγκεκριμένη σύμβαση καθώς κατετάγη δεύτερη σε σειρά μειοδοσίας.
ΕΑΔΗΣΥ/611/2023
Με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκεται η ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έγινε δεκτή η προσφορά του οικονομικού φορέα «...» στα τμήματα Α και Β του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσία για την προβολή του «...» και ακρωνύμιο «...» με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 84.500€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο προσφεύγων αμφισβητεί την αποδοχή της προσφοράς του ανταγωνιστή λόγω ελλείψεων στα δικαιολογητικά (μη επικυρωμένα πιστοποιητικά ISO και ΕΛΟΤ, έλλειψη αποδεικτικών εμπειρίας μελών της ομάδας και προβλήματα με τα υποβεβλημένα ΕΕΕΣ τρίτων συνεργατών που δεν φέρουν εγκεκριμένη ψηφιακή υπογραφή).
ΑΕΠΠ/1432/2019
Η προδικαστική προσφυγή ασκήθηκε από δύο ενάγοντες (μία εταιρεία και έναν φυσικό πρόσωπο) κατά της απόφασης του Δήμου ......... με αριθμό 469/2019, η οποία αφορούσε την έγκριση του 1ου πρακτικού διαγωνισμού για την «Προμήθεια ειδών τροφίμων & ειδών Βασικής Υλικής Συνδρομής με χρηματοδότηση του .....» με συνολικό προϋπολογισμό 399.036,41€ άνευ ΦΠΑ. Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της εν λόγω απόφασης, καθώς και την αναστολή της διαδικασίας του διαγωνισμού, επικαλούμενοι παραβάσεις των όρων της διακήρυξης και εσφαλμένη αξιολόγηση των προσφορών. Ειδικότερα, η πρώτη προσφυγή αφορά την απόρριψη προσφοράς για την Ομάδα Δ΄ (Είδη Βασικής Υλικής Συνδρομής), ενώ η δεύτερη αφορά την απόρριψη προσφοράς για την Ομάδα Α΄ (Είδη Τροφίμων) λόγω μη προσκόμισης πιστοποιητικού ISO 22000, παρά την υπόδειξη ισοδυναμίας με άλλα πιστοποιητικά. Το κύριο αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής» του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας.
ΑΕΠΠ/88/2017
Η προσφεύγουσα εταιρεία αίτησε την ακύρωση της απόφασης 394/2017 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Καλαμάτας, η οποία έγκρινε το Πρακτικό Αξιολόγησης Προσφορών για τη σύμβαση "προμήθεια σίτισης μαθητών του Μουσικού Σχολείου Καλαμάτας (σχ. έτος 2017-2018)". Ζητήθηκε η απόρριψη της προσφοράς της ανταγωνίστριας εταιρείας ως απαράδεκτης λόγω ελλειπών δικαιολογητικών (ΤΕΥΔ, κατάσταση προσωπικού, πιστοποιητικά υγείας) και ελλιπούς υπεύθυνης δήλωσης, με αντικείμενο την ανάδειξη της προσφεύγουσας ως μόνης νόμιμης αναδόχου. Η απόφαση επεσήμανε παραβιάσεις τυπικών προϋποθέσεων και αρχών διαφάνειας.
ΑΕΠΠ/1056/2019
Η προσφεύγουσα εταιρία ζητά την ακύρωση της Απόφασης 132/09.07.2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Δράμας, η οποία αφορά στον Δημόσιο Ανοικτό Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό με τίτλο 'ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΕΙΔΩΝ ΒΑΣΙΚΗΣ ΥΛΙΚΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ' του ΤΑΜΕΙΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΡΟΥΣ (Τ.Ε.Β.Α.) για τις ανάγκες της Κοινωνικής Συμπράξης του Δήμου Δράμας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής με προϋπολογισμό 1.150.245,00 € (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα θεωρεί ότι η απόρριψη της προσφοράς της για τα τμήματα Γ (Κοτόπουλο), Ε (Κρέας) και ΣΤ1 (Είδη Παντοπωλείου) έγινε λανθασμένα, καθώς δεν ζητήθηκε να υποβάλει πιστοποιητικά EN ISO 9001:2015 για τους παραγωγούς των αντίστοιχων ειδών, ενώ τα υποβληθέντα πιστοποιητικά EN ISO 22000:2005 θεωρεί ότι είναι επαρκή.
ΑΕΠΠ/1516/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της Απόφασης 648/2020 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία κρίθηκε αποδεκτές τις προσφορές των παρεμβαινόντων για τη σύναψη δημόσιας σύμβασης σχετικά με την «παροχή γευμάτων». Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παραγωγή και διανομή ημερήσιων γευμάτων με συγκεκριμένες προδιαγραφές, όπως άμεση μεταφορά εντός 1,5 ώρας μετά την παρασκευή, ζεστά γεύματα σε ισοθερμικά δοχεία, μαζί με ψωμί, νωπή σαλάτα και φρούτα. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 111.690,37 ευρώ (μετά ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικαλέστηκε ότι οι παρεμβαίνοντες δεν πληρούσαν τις απαιτήσεις της διακήρυξης, ιδίως όσον αφορά τα πιστοποιητικά ποιότητας ISO 22000 και την καταλληλότητα των μέσων μεταφοράς.
ΑΕΠΠ/744/2018
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της Απόφασης Διοικητή της αναθέτουσας αρχής (ΟΠΕΚΑ) με αρ. 1561/2/2-8-2018, η οποία αφορά την αποδοχή δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικής προσφοράς του παρεμβάλλοντος οικονομικού φορέα, καθώς και την έγκριση της οικονομικής προσφοράς και ανάδειξή του ως προσωρινού αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών παρασκευής, συσκευασίας και διανομής ζεστών γευμάτων σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη σχολική χρονία 2018-2019, συνολικής εκτιμώμενης αξίας 31.994.874 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικαλείται ότι ο προσωρινός ανάδοχος δεν προσκόμισε νόμιμα πιστοποιητικά ISO 22000 και OHSAS 18001:2007/ΕΛΟΤ 1801:2008, καθώς αυτά εκδόθηκαν από μη διαπιστευμένο οργανισμό (ICB Operations Ltd).